KK-stiftelsen om framtidens skola

7 Nov

I sitt senaste nyhetsbrev länkar KK-stiftelsen till ett antal intressanta informationskällor om IKT. Det handlar bla om storytelling där det berättas om hur gränsen mellan författare och läsare i och med den nya tekniken håller på att suddas ut i många sammanhang. På Britannicas blog handlar det om classroom 2.0:

Do the new classroom technologies represent an educational breakthrough, a threat to teaching itself, or something in between? Utopian and dystopian visions tend to collide whenever the topic comes up.

EDUCAUSEreview om storytelling

KK-stiftelsens blog Framtidens lärande

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: